Financial Business Dinner 2017: Looking Back

Mijn naam is Laura Galiart en als treasurer van het Financial Business Dinner 2017 was ik mede-verantwoordelijk voor de totstandkoming van dit inspirerende event! Ik blik terug op een succesvolle organisatie en editie.

Samen met Iris Uijttewaal (chairman), Kirsty van Belzen (external affairs) en David Meijer (secretary) vormde ik de commissie die het Financial Business Dinner 2017 zou gaan organiseren. In totaal namen 15 bedrijven en 60 studenten deel aan het diner. De voorbereidingen startten in februari. Als treasurer was ik verantwoordelijk voor het opstellen van de begroting en zodra de begroting compleet was begon het brainstormen. We bespraken potentiële locaties, zochten de mooiste designs voor de flyers en dachten na over het promotiemateriaal. Uiteindelijk bleken de ‘FBD-bonbons’ de meest succesvolle promotie in de geschiedenis van het Financial Business Dinner. Toen ook de deelnemende bedrijven bekend waren konden we starten met de promotiewerkzaamheden.

“Het is hard werken en er zit een grote tijdsdruk onder, maar het is wel enorm leerzaam.”

Tijdens de editie van dit jaar werd er volledig gefocust op finance. Waar voorheen een selectie van accounting en finance bedrijven werd gemaakt, namen er nu slechts finance bedrijven deel aan het diner. Dit was redelijk spannend, aangezien het diner dit jaar minder aantrekkelijk zou kunnen zijn voor de studenten die geïnteresseerd waren in accounting. Alsnog hebben we enorm interessante bedrijven kunnen benaderen. ABN Amro, Ahold Delhaize, Achmea, CZ, PostNL, ING, Jumbo, First Dutch, Rembrandt Fusies & Overnames, Van Lanschot Kempen, Fagro, KLM, FrieslandCampina, ExxonMobil en KPMG namen deel aan het diner. Om de cv’s van beste studenten te kunnen presenteren aan deze bedrijven, dienden we natuurlijk wel eerst studenten over te halen om zich in te schrijven. Er moesten flyers gedesignd en gedrukt worden, er moest filmmateriaal worden verzameld en we bestelden een hoop bonbons om uit te delen. Meerdere keren per week heb ik een college-praatje gehouden om de studenten extra motivatie te geven om zich in te schrijven. Hoewel het best spannend is om voor zo’n grote groep studenten te presenteren, vond ik dit wel één van de leukste (maar meest tijdrovende) dingen om te doen. De studenten van de minor & (pre-)master Finance en de minor & (pre-)master Accounting konden niet om het Financial Business Dinner 2017 heen en tijdens de inschrijvingen bleek dat onze promotiewerkzaamheden goed beloond werden. We kregen een recordaantal aan inschrijvingen binnen en de kwaliteit van de cv’s was van hoog niveau.

Nadat de inschrijvingen binnen waren kwam het échte werk en daarmee ook de drukste periode. De cv’s van alle studenten die zich hadden ingeschreven werden verzameld en ter beoordeling opgestuurd naar de bedrijven. Zij stuurden vervolgens een top 10 terug van studenten die zij graag tijdens het diner wilden spreken. Wij zorgden er daarna voor dat er voldoende gepuzzeld werd om een juiste indeling tot stand te brengen, zodat de bedrijven ook echt studenten te spreken kregen waar zij interesse in hadden. Juist tijdens deze drukke periode is het belangrijk om als commissie samen te werken en elkaar te ondersteunen. Achter de schermen moeten er een hoop dingen gebeuren. Goodiebags moeten worden samengesteld, menukeuzes moeten worden doorgegeven, naambadges moeten worden gemaakt, studenten moeten worden geïnformeerd en ga zo maar door. Het is hard werken en er zit een grote tijdsdruk onder, maar het is wel enorm leerzaam.

Op de dag zelf, donderdag 28 september, viel al het harde werken op zijn plaats. Na een korte speech van onze voorzitter Iris kon het viergangendiner beginnen. Elke gang zaten de studenten bij een ander bedrijf, zodat zij in totaal vier bedrijven te spreken kregen. De medewerkers van Hofstede de Blaak hebben uitmuntend werk geleverd door de avond soepel en foutloos te laten verlopen. De gerechten waren heerlijk en alles verliep precies zoals gepland. Zelf konden wij natuurlijk ook meegenieten van het viergangendiner. Na het dessert hielden Krijn van den Broek (voorzitter Asset | Accounting & Finance) en Iris nog een dankwoordje. De avond sloten we af met een borrel waarbij we een hoop positieve reacties mochten ontvangen van zowel studenten als de bedrijven!

Ik kijk zelf terug op een zeer succesvolle editie waarbij ik enorm veel geleerd heb. Zonder onze coördinator Roel Dolders en voorzitter Iris Uijttewaal was het ons als commissie niet gelukt, dus bij dezen wil ik hen ook enorm bedanken voor hun inzet!

reacties