Wat gebeurde er afgelopen kwartaal? – Q1: een terugblik

Het eerste kwartaal van het nieuwe collegejaar zit er weer op. In deze eerste maanden hebben er al verschillende activiteiten plaatsgevonden, zowel gerelateerd aan Finance als Accountancy. In dit artikel wordt er teruggekeken op deze activiteiten, waarbij de voorzitters van desbetreffende commissies hun verhaal doen. Ze bespreken hun persoonlijke ervaring van het verloop van deze activiteiten, vanaf het begin van de voorbereidingen tot aan het uiteindelijke evenement.

Financial Business Dinner – 26 september 2019

*door Pieter Coenen*

Na 9 maanden hard gewerkt te hebben, vond het Financial Business Diner op 26 september plaats. De belangrijkste taak voor ons als commissie was om 15 bedrijven te vinden die graag wilden deelnemen aan dit diner. Daarnaast moest er ook een geschikte locatie gezocht worden. Na meerdere locaties bezocht te hebben, viel de keuze op dezelfde keuze als vorig jaar, namelijk restaurant Hofstede de Blaak. Om alle studenten goed voor te bereiden op het diner werd voorafgaand hieraan een etiquette workshop aangeboden bij Bonheur. Nadat de workshop, de bedrijven en de locatie vast stonden, konden we gaan beginnen aan de promotie.

”De belangrijkste taak voor ons als commissie was om 15 bedrijven te vinden die graag wilden deelnemen aan dit diner.”

Om het evenement goed te promoten bij de studenten hebben we bij verschillende colleges goodies en flyers uitgedeeld. Naast de goodies moesten er flyers en posters ontworpen worden. Toen dit allemaal gedaan en besteld was, konden de inschrijvingen opengaan. Na een periode van drie weken intensief promoten wisten we een flink aantal inschrijvingen binnen te halen. Toen de inschrijvingen eenmaal gesloten waren konden we de CV’s van de studenten opsturen naar de bedrijven. Iedere student kon uit de vijftien bedrijven, zeven voorkeuren opgeven waarmee zij graag wilden dineren. Nadat we van ieder bedrijf hun top 12 CV’s hadden gekregen kon het grote puzzelen beginnen. Er moesten 60 studenten aan 15 bedrijven worden gekoppeld verdeeld over 4 gangen. Toen deze puzzel eenmaal was opgelost konden alle studenten en bedrijven gemaild worden met de laatste informatie met betrekking tot het diner.

De dag begon om half met een etiquette workshop. Hierin leerden de deelnemers alle etiquette regels omtrent dineren. Om 6 uur werden alle studenten welkom geheten door de commissie. Na het welkomstwoord begon het diner. Na elke gang werd er gebeld met een bel om de studenten erop te attenderen dat zij naar het volgende bedrijf moesten gaan. In totaal zag elke student vier bedrijven. Na het nagerecht werd een dankwoord gehouden door mij als Chairman van de commissie en de Chairman van Asset | Accounting & Finance, Allard van Hees. De avond werd daarna afgesloten met een gezellige borrel waar de studenten nog de gelegenheid kregen om met alle bedrijven te spreken.

Ik kijk met trots terug op een geslaagde editie van het Financial Business Diner. Daarbij wil ik alle vijftien participerende bedrijven, Accuracy, Achmea, DAF Eiffel, Fagro, First Dutch Innovations, FrienslandCampina, Johnson&Johnson, Jumbo, Mars, Parcom, Pepsico, Rembrandt Fusies & Overnames, Van Oers Corporate Finance, en Zanders, hartelijk bedanken. Daarnaast wil ik mijn commissie bedanken en in het bijzonder onze coördinator Steyn van Poppel voor de goede hulp en sturing.

Audit Activity – 30 september 2019

*door Wouter Janssen*

Na iets meer dan acht maanden voorbereiding vond op 30 september 2019 de allereerste Audit Activity plaats. Na lang wikken en wegen was er door de commissie besloten om als activiteit een cocktail workshop te organiseren. Dit leek ons de perfecte manier om op een informele manier actief bezig te zijn en ondertussen te kunnen netwerken. Daarnaast werd er besloten om de avond met een diner af te sluiten bij Bistro St. Sjaak. Ondertussen kwam de dag van de Audit Activity steeds dichterbij, de goodie werd ontworpen, de deelnemende bedrijven werden bekend gemaakt, het promotiemateriaal werd gemaakt en de studenten werden vooraf hun college geïnformeerd over dit nieuwe evenement. De deelnemende bedrijven tijdens deze editie waren: De Beer, Govers, Mazars en Bakertilly.

”Na iets meer dan acht maanden voorbereiding vond op 30 september 2019 de allereerste Audit Activity plaats.”

In de middag van 30 september verzamelde de commissie, gevolgd door de bedrijven en de studenten zich bij Café Stoffel, waar de cocktailworkshop plaats zou vinden. De enthousiaste medewerkers van CoCo leerden ons allerlei interessante weetjes over cocktails terwijl de deelnemers ondertussen genoten van een welkomst cocktail. Hierna werden de studenten verdeeld over de vier bedrijven en begon de workshop. Achtereenvolgend werd er een smaak- en geurtest uitgevoerd, waarna de deelnemers hun eigen shotje mochten maken en proeven. Nadat iedereen zijn of haar shotje op had was het tijd voor het maken van een eigen cocktail. Dit bleek een strijd tussen de teams, aangezien het team dat het snelste acht cocktails kon maken een prijs kon winnen. Het winnende team ging er uiteindelijk vandoor met acht shakebekers. Na afloop van de workshop was het tijd voor het diner bij St. Sjaak. Ook hier hadden de deelnemers de mogelijkheid om te netwerken met de deelnemende bedrijven. Gedurende driegangen werd er genoten van gerechten zoals garnalenkroketten en zwarte heilbot. Na afloop van het diner was er nog een korte borrel, waarna de avond rond 21.00 ten einde was.

Achteraf kijk ik als voorzitter van de commissie terug op een geslaagde middag en avond. Bij deze zou ik dan ook mijn commissiegenoten Shanti en Thomas alsmede de coördinatoren Daniek en Nina willen bedanken voor hun inzet de afgelopen maanden. Daarnaast wil ik ook mijn dank uitspreken aan De Beer, Govers, Mazars en Bakertilly. Als laatste wil ik nog de deelnemende studenten bedanken voor hun aanwezigheid. Wellicht tot op een volgend evenement!

reacties