Een terugblik op het Financial Business Dinner 2018

Banner FBD

Afgelopen 27 september was het dan eindelijk zover. Na 9 maanden hard te hebben gewerkt met mijn commissie vond het Financial Business Dinner 2018 plaats. Mijn naam is Martijn Wijnans en als ‘External Affairs’ binnen mijn commissie, mag ik met enige trots zeggen dat het is gelukt om samen met mijn commissiegenoten Shaiana Cripaul, Bo Jansen, Sjors van der Heijden en coördinator Femke de Boer, een geslaagde editie neer te zetten!

Het Financial Business Dinner is een evenement dat jaarlijks wordt georganiseerd vanuit Asset | Accounting & Finance. Aan dit diner doen vijftien bedrijven en zestig studenten mee, met als doel om studenten in contact te brengen met bedrijven gespecialiseerd in Finance en Controlling. Voorafgaand aan het Financial Business Dinner werd een etiquette workshop gegeven verzorgd door Etiquette à la Carte.

Als External Affairs binnen mijn commissie was ik dit jaar verantwoordelijk voor de communicatie naar de bedrijven toe, het vinden van een locatie voor het evenement, een deel van de promotie en de communicatie met restaurant Hofstede de Blaak.

Voor het diner moesten er vanzelfsprekend veel dingen geregeld worden. Het belangrijkste was vijftien geïnteresseerde bedrijven vinden die wilden participeren aan dit diner en daarnaast een geschikte locatie vinden. Na meerdere locaties bezocht te hebben, viel de keuze toch weer op dezelfde keuze als vorig jaar, namelijk restaurant Hofstede de Blaak. Om alle studenten goed voor te bereiden op het diner werd voorafgaand hieraan een etiquette workshop aangeboden. Nadat de workshop, de bedrijven en de locatie vast stonden, konden we gaan beginnen aan de promotie. Om ons evenement goed op te laten vallen bij de studenten kozen we voor Toblerone goodies. Deze vielen erg in de smaak aangezien we alle 800 stuks hebben weten uit te delen. Naast de goodies moesten er flyers en posters ontworpen worden. Toen dit allemaal gedaan en besteld was, konden de inschrijvingen open gaan.

“Ik kijk met trots terug op een geslaagde editie van het Financial Business Dinner”

Na een periode van drie weken intensief flyeren wisten we een flink aantal inschrijvingen binnen te halen. Nu ging het echte werk pas beginnen. Iedere student kon uit de vijftien bedrijven, zeven bedrijven kiezen waarmee zij graag wilden dineren. Naar alle zeven bedrijven werden de CV’s van de studenten gestuurd. Nadat wij alle top 10’s van de bedrijven hadden gekregen, begon de grote puzzel. In een recordtijd wisten wij zestig studenten aan bedrijven te koppelen en in te delen in de 4 gangen. Toen de grote puzzel was opgelost, konden alle studenten en bedrijven gemaild worden met de laatste informatie met betrekking tot het diner.

Nu alles tot in de details was geregeld, was na maanden hard werken de dag van het Financial Business Dinner 2018 aangebroken. De dag begon om 4 uur met een etiquette workshop. Hierin leerden wij alle etiquette regels omtrent dineren. Na deze workshop gingen we naar Hofstede de Blaak om alle gasten te verwelkomen. Na een korte speech van de Chairman van de commissie, Shaiana Cripaul, kon het diner beginnen. Na elke gang gingen wij met een bel rond om de studenten erop te attenderen dat zij naar het volgende bedrijf moesten gaan. In totaal zag elke student vier bedrijven. De overgang tussen de gangen verliep soepel en voordat je het wist zaten we alweer aan het nagerecht. Na het nagerecht werd een dankwoord gehouden door de Chairman Shaiana Cripaul en de Chairman van Asset | Accounting & Finance, Stijn van de Laar. De avond werd daarna afgesloten met een borrel. Op dat moment is het een vreemd gevoel dat negen maanden werk voorbij is, maar mijn commissie en ik hebben een voldaan gevoel over deze avond.

Ik kijk met trots terug op een geslaagde editie van het Financial Business Dinner. Daarbij wil ik alle vijftien participerende bedrijven, Ahold Delhaize, Achmea, Accuracy, Exxonmobil, DAF, FrieslandCampina, First Dutch, Fagro, Johnson & Johnson, Mars, Kempen, PepsiCo, Rabobank, Rembrandt F&O en PostNL, hartelijk bedanken. Als laatste wil ik nog mijn commissie en in het bijzonder onze coördinator Femke de Boer bedanken voor haar hulp en sturing.

reacties