Accounting & Controlling Expedition 2017: Een terugblik

15 februari was het dan zover: de start van de Accounting & Controlling Expedition 2017. Maandenlang heeft de commissie veel plezier en inzet getoond om dit mooie evenement mogelijk te maken. De promotie was verricht, het hotel was geboekt en de regelingen met de deelnemende bedrijven waren getroffen.

Woensdagochtend half 12 druppelde zaal DZ03 langzaam vol met 24 gedreven studenten. Na een korte introductie en een welkomstwoord vertrokken we met koffers in de hand richting het station. We waren nog geen kwartier onderweg en de eerste deelnemer was al kwijt. Eenmaal terecht met zijn net gekochte snack stapten we met zijn allen in de trein richting onze eerste bestemming: Eindhoven. Hier bezochten wij het eerste bedrijf van onze expeditie: Joanknecht & van Zelst. Na een kort praatje over het bedrijf en wat inspirerende woorden door een van de klanten was het tijd voor het echte werk. In groepjes van zes studenten gingen we aan de slag met vragen over de interne processen van de zojuist geïntroduceerde klant. Uiteindelijk hebben we genoten van een heerlijk diner in restaurant Plein 4 met de groep en het team van Joanknecht & van Zelst. Na drie heerlijke gangen was het tijd om te vertrekken richting Amsterdam. In het prachtige Novotel hebben we de dag als groep afgesloten met een lekkere borrel.

Donderdag begon de dag goed met een luxe ontbijt buffet in het hotel. Business casual gekleed vertrokken we richting ING. Als extra sensatie van deze expeditie waren we ook nog live getuige van een Greenpeace protest tegen ING’s Dakota pipeline. Het kantoor van ING maakte op veel van ons een goede indruk. Geen stijf kantoor zoals je dat misschien van een bank zou verwachten, maar een moderne en creatieve werkomgeving. Hier hebben we met zijn allen veel geleerd van ING als bedrijf en is er met veel fanatisme gewerkt aan de ING game. De winnaars ontvingen een leuk prijsje voor hun harde werk. Vervolgens sloten we de ochtend af met een heerlijke lunch op kantoor.
We zetten de dag voort richting Amstelveen. Allemaal keken we onze ogen uit voor het enorme hoofdkantoor van KPMG. KPMG gaf daar een heldere en leerzame presentatie over het bedrijf in het algemeen en breidde dit uit met persoonlijke ervaringen van de werknemers van KPMG die deelnamen aan deze dag. Daarna zijn we aan de slag gegaan met een onverwacht leuke opdracht, waarbij ieder een persoonlijk verhaal zo goed mogelijk moest vertelden. De groep kreeg hierdoor enorm veel persoonlijke ervaringen te horen en leerde elkaar meteen op een heel ander niveau kennen. Het diner was ook hier weer perfect verzorgd. Dit keer in de vorm van een kookworkshop in hartje Amsterdam. Na het aandoen van het kookschort stortte iedereen zich vol enthousiasme op het bereiden van zijn eigen gang. Zo’n anderhalf uur was je met je kookteam druk bezig, waarna de gangen één voor één werden uitgeserveerd. We sloten vervolgens weer af in het hotel met een drankje en voelde al snel de behoefte naar ons bed.

De volgende ochtend verliep niet het meest soepel. De wekkers van het hotel gingen niet af en dit betekende voor velen van ons om zich in een recordtijd klaar te maken om te vertrekken richting het zuiden van het land. Aangekomen in Breda bij alweer onze 4e bestemming: de Belastingdienst. Ook hier hebben we weer een leerzame ochtend gehad en een goed idee gekregen van de werkzaamheden bij de Belastingdienst. Zelfs een rollenspel was deel van onze ochtend om zo inzicht te krijgen in de taken van de Belastingdienst. Ook hier weer perfect verzorgd met een lunch op kantoor. Daarna, last but not least, BDO in Tilburg. Hier gaf een van de partners ons inzicht in het werken bij BDO. Hij was zelfs zo enthousiast dat hij de presentatie van de recruiter al grotendeels zelf had verteld. Ook hier kregen we een kijkje in de keuken bij één van interessantste klanten van BDO, voetbalclub Willem II. Bij het stadion hebben we met de hele groep hard gewerkt aan een case specifiek over deze club. Onder het genot van een hapje en een drankje in de skybox sloten we de dag weer perfect af.

Samengevat waren het 3 dagen vol leerzame en gezellige momenten. Zeker de gedreven groep studenten die deelnamen hebben dit evenement tot een groot succes gemaakt. De onderlinge sfeer was perfect en iedereen heeft op een geweldige manier kunnen oriënteren voor toekomstige carrièrepaden. Ik wil de commissie en onze coördinator bedanken voor alles wat zij hebben gedaan. Door het harde werk van deze personen hebben we dit evenement kunnen realiseren. De Accounting & Controlling Expedition van 2017 was een daverend succes!

reacties