Een terugblik op het Financial Business Dinner 2016

Mijn naam is Bolot Ebbing en dit jaar had ik de eer om voorzitter te zijn van het Financial Business Dinner 2016. Donderdag 29 september was dé avond, en het was een groot succes!

De voorbereidingen voor het Financial Business Dinner 2016 gingen van start in januari. Samen met Eline Bulsink, Jeanine Adams, Rianne Steinbusch en onze coördinator Immo van der Veen begonnen we de eerste vergaderingen met het doornemen van het overdrachtsdocument en het brainstormen over dit mooie evenement. We hadden er, net voorgaande editie, voor gekozen om 5 Accounting en 10 Finance bedrijven uit te nodigen om deel te nemen aan het diner. De vraag was natuurlijk welke 15 bedrijven moeten het worden? We zijn heel trots op de 15 bedrijven die uiteindelijk aanwezig waren bij het Financial Business Dinner 2016. Voor Accounting deden mee: BDO, EY, ING, KPMG en Witlox van den Boomen. De 10 Finance bedrijven die deelnamen waren: ABN AMRO, Ahold Delhaize, CZ, Delta Lloyd, ExxonMobil, FrieslandCampina, JUMBO, KLM, PostNL en Rembrandt Fusies & Overnames.

Het was natuurlijk ook belangrijk dat het diner plaatsvond op een mooie locatie die geschikt is voor 100 personen. De locatie die uiteindelijk aan alle eisen voldeed was Villa de Vier Jaargetijden. Het was een schitterende locatie met de ambiance die we zochten en natuurlijk ook belangrijk heerlijk eten.

“60 top studenten deden mee”

 

Naast het regelen van de bedrijven en de locatie moesten er natuurlijk ook zestig (top)studenten meedoen aan het Financial Business Dinner 2016 die op basis van hun CV werden uitgenodigd door de bedrijven. We begonnen onze promotie met het flyeren bij de colleges van master Finance en Accounting en bij de minor Finance en Accounting. Ook hadden we bij alle colleges een collegepraatje zodat we het evenement extra konden promoten. Na de intensieve promotieperiode waren we heel blij met het aantal inschrijvingen en met de kwaliteit van de CV’s.

Toen de inschrijvingen binnen waren begon het meeste werk van het organiseren van het Financial Business Dinner 2016, namelijk het matchen van de Cv’s.  Alle CV’s moesten naar de bedrijven opgestuurd worden en de bedrijven zouden hun top 10 opsturen naar ons. Na het ontvangen van de top 10’s begon de grote puzzel, want welke 60 studenten werden dit jaar uitgenodigd voor deze avond?!

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zo ver. Na maanden van voorbereiden waren we blij dat de dag van het diner eindelijk was aangebroken. We hadden de avond ervoor al klaar gezet en geregeld, maar er waren natuurlijk nog dingen die altijd nog beter konden en die op het laatste moment geregeld moesten worden. Om 14.00 was er eerst nog een workshop van Butler Laurens over Business Etiquette waar 25 studenten aan deelnamen. Tijdens de workshop werd er verteld hoe het nou eigenlijk hoort, zodat de studenten ’s avonds een goede indruk konden maken op de bedrijven.

Om 18.30 begon de inloop van het diner en kwamen de eerste studenten en bedrijven binnen lopen. Na de openingsborrel en de speech begon het diner. Elk bedrijf kwam met de eerste vier studenten aan tafel te zitten van de zestien studenten die ze in totaal over de hele avond zouden zien. Na 50 minuten moesten de studenten door wisselen waardoor de bedrijven weer vier nieuwe studenten zagen en de studenten weer bij een ander bedrijf aan tafel zaten. Na vier gangen was het diner helaas al afgelopen. De bedrijven en de studenten waren allemaal enthousiast wat voor de organisatie natuurlijk ontzettend fijn is om te horen. Na de afsluitende borrel kwam het Financial Business Dinner 2016 ten einde.

Ik ben heel trots dat het Financial Business Dinner 2016 ook dit jaar weer een enorm groot succes was. Ik wil Eline, Jeanine, Rianne en Immo bedanken voor alle hulp.

reacties